JAK TO ROBIMY?

1. Każdą modyfikacje zaczynamy od oceny stanu technicznego silnika, wykonania diagnostyki komputerowej oraz pomiarów na hamowni. 

  Nie wykonujemy chiptuningu w autach niesprawnych, chiptuning nie jest receptą na utratę mocy silnika spowodowaną jego zużyciem lub podzespołów ! ! !

2. Odczyt zawartości pamięci sterownika (ECU)

 Aby dokonać zmian w programie konieczne jest posiadanie oryginalnego programu z komputera modyfikowanego samochodu. Tylko modyfikacja oryginalnego programu daje odpowiedni efekt i gwarancje niezawodnej pracy silnika i innych systemów elektronicznych w samochodzie. W tym celu należy odczytać zawartość pamięci sterownika silnika. W starszych sterownikach aby odczytać oryginalny program potrzeba wymontować i rozebrać komputer sterujący, wylutować pamięć Eprom i odczytać ją w programatorze. W samochodach produkowanych po 2000r  zastosowano w sterownikach pamięć typu Flash, tym samym pojawiła się możliwość zarówno odczytu jak i programowania poprzez złącze diagnostyczne pojazdu.

     
     
 Posiadamy specjalistyczny sprzęt do odczytu i programowania przez złącze diagnostyczne sterowników występujących w większości samochodów m. in. Delphi, Siemens, Magneti Marelli, Bosch EDC-15, EDC-16, w tym oczywiście również z najnowszymi sterownikami EDC-17 i MED-17. W takim przypadku nie ma potrzeby wymontowywania i rozbiórki komputera sterującego ECU. Modyfikując program tą metodą zniknął problem przeglądów serwisowych i ewentualnego kwestionowania przez serwis śladów otwierania komputera szczególnie w autach będących na gwarancji.

     
     
3. Modyfikacja programu.
Odczytany, oryginalny program z komputera sterującego jest modyfikowany za pomocą legalnego oprogramowania niemieckiej firmy EVC Electronic z którą współpracujemy. Dzięki czemu mamy zawsze dostęp do aktualnych wersji oprogramowania do najnowszych sterowników oraz niezbędne przy modyfikacji map sumy kontrolne  tzw. Check-sumy

     
     
4. Programowanie ECU.
Programowanie pamięci odbywa się w sposób analogiczny jak przy odczycie. Nowy zmodyfikowany program zostaje wprowadzony do pamięci za pomocą programatora lub przez złącze diagnostyczne OBD. Jeśli do odczytu była wylutowana pamięć, zostaje ona wlutowana do komputera, a komputer sprawdzony pod względem poprawności działania. Następnie komputer montowany jest do samochodu i dokonywane są pomiary wykonanej modyfikacji na obciążeniowej hamowni podwoziowej. 
 

Zapraszamy: poniedziałek - piątek godz. 8.00 - 16.00

KONTAKT

ul. Styczniowa 2  40-305 Katowice  (Dąbrówka Mała)   

tel. 322566987

Jeśli dzwonisz i nie możesz się dodzwonić lub nikt nie odbiera?

Pewnie rozwiązujemy jakiś trudny problem lub wykonujemy pomiary na hamowni, zadzwoń później lub napisz zapytanie email: biuro@chiptuning.katowice.pl  Odpowiemy najszybciej jak to będzie możliwe.

Gadu-Gadu  GG: 5710770