FILTRY CZĄSTEK STAŁYCH DPF-FAP

  Filtr cząstek stałych (DPF - ang. diesel particulate filter lub FAP  fr. filtre à particules) montowany jest w układach wydechowych silników wysokoprężnych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek sadzy. Filtry DPF/FAP mają ściśle określony czas żywotności 80-200tyś km w zależności od technologii wykonania i sposobu eksploatacji samochodu. 

Typowe usterki to: zmniejszenie mocy silnika i praca w trybie awaryjnym,  świecąca się kontrolka filtra w liczniku, zwiększone zużycie paliwa, "przybywa oleju" w silniku

 Na rynku oferowanych jest kilka metod radzenia sobie z zapełnionym filtrem cząstek stałych, oczywiście poza wymianą na nowy. Jednakże wszystkie sposoby regeneracji filtra, czyli jego czyszczenie, wypalenie są rozwiązaniem doraźnym. Dodatkowo w niektórych autach dochodzą niemałe koszty płynu katalitycznego EOLYS. Zastosowanie używanego filtra również nie daje pewności czy podawany stan jego zapełnienia jest prawdziwy, a zamontowanie nowego filtra w samochodzie z uszkodzonym silnikiem może doprowadzić do całkowitego jego zapełnienia po przebyciu kilkudziesięciu kilometrów, więc ryzyko jest duże!!!

 

 Jedynym skutecznym sposobem pozbycia się problemu z filtrem cząstek stałych jest jego usunięcie.  Oferujemy profesjonalną usługę wyłączenia- deaktywacji filtów DPF/FAP polegające na przeprogramowaniu sterownika wyłączając obsługę filtra, które umożliwia fizyczne usunięcie ceramicznego wkładu z układu wydechowego.  Po takiej operacji silnik odzyska swoją moc i raz na zawsze można zapomnieć o problemach związanych z filtrem cząstek stałych w samochodzie!

WAŻNA INFORMACJA !!! W ostatnim czasie pojawiło się wiele "atrakcyjnych cenowo" ofert usuwania filtrów przez przypadkowe firmy. Większości przypadków taka usługa polega na całkowitym wyłączeniu rejestrowania błędów przez sterownik. Po takiej operacji sterownik faktycznie nie będzie rejestrował błędu związanego z niewłaściwą  pracą filtra DPF/FAP, ale również nie będzie rejestrował innych usterek związanych z nieprawidłową pracą silnika. Taki sposób usunięcia filtra powoduje, że w przypadku wystąpienia nieprawidłowej pracy silnika, przeprowadzenie diagnostyki silnika będzie niemożliwe. Silnik będzie pracował w trybie awaryjnym, a komputer diagnostyczny nie wykaże żadnej usterki !!!

   

Zapraszamy: poniedziałek - piątek godz. 8.00 - 16.00

KONTAKT

ul. Styczniowa 2  40-305 Katowice  (Dąbrówka Mała)   tel. 322566987

Jeśli dzwonisz i nie możesz się dodzwonić lub nikt nie odbiera?

Pewnie rozwiązujemy jakiś trudny problem lub wykonujemy pomiary na hamowni, zadzwoń później lub napisz zapytanie email: biuro@chiptuning.katowice.pl  Odpowiemy najszybciej jak to będzie możliwe.

Gadu-Gadu  GG: 5710770